teplota na pracovisku

Otázka / téma:

Zaujímalo by ma, či ako sa berie do úvahy teplota na pracovisku. Podľa 544/2007 tabulky 2 je v zimnom období rozmedie teplot na pracovisku od 20 - 24 (prípustné od 18 - 26). V kancelárii bolo nameraných 21 - 22 stupnov. Administratívne pracovníčky sa sťažuju, že im tam je zima, nakoľko sedia za pc. Teda žiadajú, resp. niektoré si priniesli vlastný ohrievač (to žvyšuje odber energie,nakoľko sa jedná o veľké počty priestorov cca 25 takto vykurovaných kancelárii a aj riziko vzniku požiaru. A keď ideme do detailov tak aj revízie tých to spotrebičov je nutné vykonávať.) a kancelárie si neskutočne prehrievajú.
Môže zamestnávateľ zakázať vlastné ohrievače na pracovisku? A je nutné, aby riešil túto situáciu, aj vzhľadom na ťo že nic neporusuje, normy su splnené , ale pocitove teplo je subjektíva záležitosť? Nastáva tu aj problem pri prechode z jednej takto vykurenej kancelarie do druhej kde je 22 stupnov. Nie je to príjemné a ani zdravé. A ked niekto pobudne dlhsie vo vyhriatej potom mu je zima v tej jeho kde má 22. Ako takýto prípad riešiť.

Odpovede / reakcie:

BESOFT Online
Nová profesionálna online aplikácia BOZP