Dobrý deň vospolok.
Chcem vás požiadať o radu ohľadne vedenia motorového vozidla a stým súvisiach bezpečnostných opatrení. Situácia: zamestnanci v zahraničnej materskej firme odppracujú celú zmenu (8 hodín + samozrejme 30 minút prestávka). Po ukončení však majú sadnúť do auta a cestovať cca 6 hodín naspäť na Slovensko. K tejto téme mám niekoľko otázok.
Je vedenie služobného vozidla (nie šoférom z povolania) súčasťou pracovných úloh? Podľa môjho názoru je: ide o tzv. ínú činnosť vykonávana na príkaz zamestnávateľa. Podľa ZP nesmie na 24 hodín presiahnuť pracovný čas 8 hodín, resp. musí byť zabezpečný nepretržitý odpočinok 12 hodín, ktorý možno výnimočne skrátiť na 8.
Dĺžka vedenia vozidla ak berieme v úvahu 208/1991 je max. 4 hodiny, vodič nesmie viesť vozidlo ak je jeho schopnosť znížená fyzickou námohou.
Ak to na základe vyššie uvedeného zhodnotím, tak v podstate nič nebráni týmto zamestnancom sadnúť po ukončení zmeny sadnúť do auta a s prestriedaním sa šoférov sa dostať na Slovensko. Znie to paradoxne hoc si to neviem celkom predstaviť čo by sme robili v príapde havárie a pod. Je niečo iné čo by zabraňovalo nezabezpečiť pre zamestnancov ubytovanie a vyslať ich na cestu späť až na druhý deň? S výnimkou paragrafu 92 ZP tu žiadnu "poľahčujúcu" možnosť pre našich zamestnancov nevidím.
Ďakujem vopred za vaše rady.
Chcem vás požiadať o radu ohľadne vedenia motorového vozidla a stým súvisiach bezpečnostných opatrení. Situácia: zamestnanci v zahraničnej materskej firme odppracujú celú zmenu (8 hodín + samozrejme 30 minút prestávka). Po ukončení však majú sadnúť do auta a cestovať cca 6 hodín naspäť na Slovensko. K tejto téme mám niekoľko otázok.
Je vedenie služobného vozidla (nie šoférom z povolania) súčasťou pracovných úloh? Podľa môjho názoru je: ide o tzv. ínú činnosť vykonávana na príkaz zamestnávateľa. Podľa ZP nesmie na 24 hodín presiahnuť pracovný čas 8 hodín, resp. musí byť zabezpečný nepretržitý odpočinok 12 hodín, ktorý možno výnimočne skrátiť na 8.
Dĺžka vedenia vozidla ak berieme v úvahu 208/1991 je max. 4 hodiny, vodič nesmie viesť vozidlo ak je jeho schopnosť znížená fyzickou námohou.
Ak to na základe vyššie uvedeného zhodnotím, tak v podstate nič nebráni týmto zamestnancom sadnúť po ukončení zmeny sadnúť do auta a s prestriedaním sa šoférov sa dostať na Slovensko. Znie to paradoxne hoc si to neviem celkom predstaviť čo by sme robili v príapde havárie a pod. Je niečo iné čo by zabraňovalo nezabezpečiť pre zamestnancov ubytovanie a vyslať ich na cestu späť až na druhý deň? S výnimkou paragrafu 92 ZP tu žiadnu "poľahčujúcu" možnosť pre našich zamestnancov nevidím.
Ďakujem vopred za vaše rady.